Deltag på SuperOffice CRM-Tour: CHANGE 2024 på Islands Brygge i København! 
📅 Dato: 12. september

SuperOffice CRM giver vores salgsteam information, som sikrer dem en dybere forståelsen af de udfordringer, kunderne står over for.

Richard Hornsby, Commercial Manager hos Sharp UK

CRM LØSNINGEN HAR FORANDRET SALGSTEAMETS ARBEJDE

Dette er historien om, hvordan Sharp UK har brugt SuperOffice CRM til at opnå følgende resultater:

  • Bedre overblik og gennemsigtighed i forretningen og præcise salgsprognoser
  • Mere konkurrencedygtig markedsføring skrækkersyet til kundeprofiler
  • Forhindrer, at to medlemmer fra forskellige salgsteams jagter den samme salgsmulighed
  • Den administrative byrde i salg er blevet reduceret drastisk
  • Øget skalerbarhed i salgsstyringen
  • Værdien af hver kunde er vokset gennem forbedret business intelligence
  • Øget salgseffektivitet - mere strømlinede processer har sparet medarbejderne tid
  • Account Management rapporterer generes automatisk i realtid - dette sparer en analytiker 2 dage pr. rapport
  • Færre forstyrrelser i salg p.g.a. ændringer i rolle og ansvar

VIRKSOMHEDEN

Sharp UK er en del af den verdenskendte producent af topmoderne teknologier til forbedring af velfærd og effektivitet.

Selvom Sharp UKs oprindeligt forventede, at deres søgen efter en CRM platform ville resultere i skræddersyet software, valgte de i stedet SuperOffice CRM, som nu har været med til at transformere Sharp UKs salgsteams arbejde og hjælpe dem med at nå mere.

UDFORDRINGEN

Sharp har en enorm produktionskapacitet inden for teknologi til arbejdspladsen, og i Storbritannien leverer deres account managers en relationsbaseret service af høj kvalitet, som ofte tilbydes af lokale leverandører. Virksomhedens B2B-portefølje er kompleks og spænder fra styring af print- og dokumentworkflow til visuelle løsninger og fra IT- og telefonsupport til indkøb.

Richard Hornsby, Commercial Manager hos Sharp UK, ønskede et CRM system for at forbedre:

  • skalerbar salgsstyring
  • præcise forecasts og salgsopfølgning
  • segmentering af kundedatabase
  • effektiv kontaktstyring
  • adgang til kundeoplysninger
  • account management planlægning
  • administrativ effektivitet
  • business intelligence for at undgå forspildte salgsmuligheder.

Det viste sig, at det var vigtigere, end nogen kunne have forestillet sig, at finde en CRM software til at forbedre Sharps styring af deres kunderelationer og hjælpe medarbejderne i deres hverdag.

LØSNINGEN

SuperOffice CRM er 100 % konfigurerbart, så Richards team har ikke længere behov for at overveje investeringer i skræddersyet software. SuperOffices effektive, modulopbyggede CRM løsning sikrer maksimalt investeringsafkast.

"Vi ønskede et kunderelationsværktøj, der var tilpasset Sharp, for at maksimere den kommercielle effekt og berige hver enkelt kundes oplevelse uden at overbelaste vores account managers. Det skulle være et CRM system, der voksede omkring os." 

Ét krav var særligt innovativt. Salgsteamene havde brug for et integreret white space-værktøj til at få et overblik over af hver kunde og vertikale branche. En liste over det, Sharp kan levere, som fremhæver salgsmuligheder, der ellers kunne blive overset.

RESULTATERNE

Efter implementeringen af SuperOffice CRM softwaren blev fordelene for Sharp og virksomhedens kunder hurtigt tydelige.

Med skabeloner og bred produkt- og serviceinformation lige ved hånden kunne account managers straks tilbyde serviceinformation til kunderne. Hver account manager dækker 300-400 kunder, så det lettede det administrative arbejde betydeligt.

"Med dashboards i SuperOffice CRM kender salgscheferne salgsteamets aktiviteter, nye muligheder og tilbud og kan se, hvornår, hvor og hvordan vi har vundet salgsmuligheder. Vigtige indsigter for ledelsen til coaching og mentor-rollen." 

Styring og segmentering af kundedatabasen blev revolutioneret, så marketingbudskaber kunne skræddersys til individuelle kundeemner.

Hvis en account manager tog orlov eller skiftede job, sikrede oplysningerne i SuperOffice CRM, at det var nemt at overføre kunderne til en anden account  manager uden at miste momentum. Når Sharp opkøbte en ny virksomhed, fjernede denne nye grad af salgstransparens risikoen for, at flere sælgere jagtede det samme kundeemne.

Det plejede at tage flere dage at udarbejde en white-space rapport. Med SuperOffice blev processen automatiseret og gav ledelsen et overblik over salgsmuligheder i realtid.

"Med information fra SuperOffice CRM får vores salgsteam en dybere forståelse af de udfordringer, kunderne står over for, og kan forudse deres behov.  Denne information har også gjort vores markedsføring mere konkurrencedygtig. 

"Selvom det generelt er tydeligt, hvilken forskel SuperOffice CRM har gjort, var det især vigtigt i de første 12 måneder af pandemien. SuperOffice tilbød en platform, som gjorde det nemt for vores salgs- og marketingteams at arbejde hjemmefra. 

"Det er afgørende for alle parter at have de rigtige teknologier, der kan hjælpe os med at trives i denne nye hverdag. I dag ville vores salgsteams ikke være SuperOffice CRM foruden," konkluderer Richard.