VIRKSOMHEDEN
GGEW er en førende leverandør af energi, telekommunikation, mobiltelefoni og infrastruktur. De fusionerede for nylig med ENERGIERIED, hvilket styrkede deres evner til at imødekomme udfordringer i energisektoren.
Billedkredit: GGEW AG
UDFORDRINGEN
GGEW var tvunget til at opsige store gas- og elkunder på grund af risikovurderende tiltag i energikriseårene. Nu koncentrerer de sig om at vinde de tidligere kunder tilbage og skaffe nye kunder efter en ny værdibaseret salgsstrategi. Derudover fokuserer de på at minimere churn og sælge mere til deres eksisterende kunder. Det kræver bedre kontraktstyring for at bevare overblikket og udnytte alle muligheder.
Billedkredit: GGEW AG
LØSNINGEN
Sådan revitaliserede GGEW deres salgsstrategi overfor eksisterende kunder, tabte kunder og nye kundeemner
For at overvinde disse udfordringer valgte GGEW SuperOffice CRM. Fra starten fokuserede SuperOffice på de vigtigste painpoints og præsenterede en løsning, der var skræddersyet specifikt til GGEWs behov.
Automations tjekker udløbende kontrakter og minder salgsmedarbejdere rettidigt om at forlænge dem. Endvidere vil konkurrentkontrakter (hvis kendt) også være synlige i SuperOffice for at øge chancen for at skaffe nye kunder. Denne nye struktur vil i fremtiden gøre det lettere for GGEW at generere lister til sporing af kontraktsituationen.
Billedkredit: GGEW AG
RESULTATER
Med SuperOffice har GGEW forbedret deres tilgang til at fastholde eksisterende kunder og erhverve nye kunder.
Med den nye kontraktproces glemmer salgsmedarbejderne ikke at forlænge kontrakter og derved reducerer de deres churn. GGEW er i stand til at holde øje med konkurrenterne og spore konkurrenters kontrakter i SuperOffice, hvilket hjælper dem med at vinde flere nye kunder. Med udvalg bliver det meget nemmere for GGEW at identificere salgsmuligheder for eksisterende kunder, hvilket muliggør salg af flere produkter til deres kundebase. Gennem dashboards får ledelsen et bedre overblik over de muligheder, der findes, og de allerede opnåede marginer.
- Forbedret kundeindsigter
- Forbedret kontraktstyring
Andre relevante kundehistorier
-
Intermail
Vores virksomhed er blevet endnu mere digital og ved at samle al kommunikation omkring kunderne ét sted, agerer vi mere professionelt og får samtidig meget mere ud af den samme tid.
-
Jobindex
Vi har nu en meget bedre datastruktur og kvalitet i vores SuperOffice database
-
Business Institute
De gratis SuperOffice InspirationsMorgener for os kunder er guld værd