Deltag på SuperOffice CRM-Tour: CHANGE 2024 på Islands Brygge i København! 
📅 Dato: 12. september

9 CRM funktioner I skal bruge til en vellykket strategi for jeres kunderelationer

9 CRM funktioner

CRM branchen er vokset med en faktor 4 de sidste 10 år - fra 13 milliarder dollar til 48 milliarder dollar.

Mens det er godt for branchen (og virksomheder som os!), hvad så med B2B kunder? Er det bedre at have flere valgmuligheder?

Der findes tusindvis af forskellige CRM systemer at vælge imellem, såvel som forskellige typer CRM. Derfor er det ikke så overraskende, at det kan være en kæmpe udfordring at finde det rigtige CRM til jeres virksomhed.

Når vi tænker på fejlfrekvensen for CRM projekter, og at virksomheder kun bruger 50 % af alle CRM funktionerne, er flere valgmuligheder måske ikke bedre. Flere valgmuligheder fører til langsomme adoptionsrater, utålmodighed og udskiftning af CRM systemer.

Statistics on CRM features

Så lad os gå tilbage til basis.

I stedet for at fokusere på fremtiden for CRM – emner som CRM og kunstig intelligens, automatisering og personalisering – vil vi se på 9 CRM kernefunktioner, du skal bruge for at forbedre din forretning. 

Find en CRM platform med disse kernefunktioner og du vil være klar til at få succes med din CRM strategi!

9 CRM funktioner til salgs-, marketing- og kundeserviceteams

Vi har beskrevet 9 specifikke CRM funktioner, som jeres CRM system bør indeholde, opdelt i standard CRM, B2B salg, B2B marketing og kundeservice. På denne måde kan du se præcis, hvordan hver funktion gavner din afdeling og hele organisationen.

CRM funktioner til håndtering af kundedata


1. Kontaktstyring

Kontaktstyring er kernen i enhver CRM software, da effektiv håndtering af leads, kundeemner og kunder er grundlaget for enhver virksomhed. Derfor er det vigtigt, at jeres CRM har en brugervenlig kontaktstyringsfunktion, der hjælper jer med at indsamle og bruge data om jeres kundeemner og kunder på den mest produktive måde.

Kontaktstyring gør det nemt at:

  • Oprette en ny kontakt,
  • Tilføje nye oplysninger om jeres kontakter,
  • Dele kontaktoplysninger med alle i virksomheden.

2. Analyser og rapporter

I takt med at antallet af kontakter i jeres CRM vokser, øges mulighederne for at analysere og igangsætte aktiviteter for at styrke jeres forretning. I kan udarbejde kundeprofiler, segmentere kunder efter branche, identificere kunder med mange servicesager og reducere tab af kunder.

Ved at bruge dataene kan I:

  • Fokusere jeres salgs- og marketingaktiviteter på jeres mest værdifulde kunder
  • Investere i yderligere ressourcer, der kan hjælpe jer med at lukke aftaler med større kunder
  • Tage kontakt med kunderne, før de begynder at lede efter nye løsninger

3. Integrationer & API

For at I kan vækste jeres forretning, må jeres CRM vokse med jer.

Mens I måske ikke har behov for at integrere med eksisterende CRM teknologi fra starten, er det en vigtig overvejelse at vælge et CRM, der understøtter fremtidige integrationer.

Se efter CRM integrationer der:

  • Er nemme at installere, opsætte og implementere i hele virksomheden
  • Understøtter salgs-, marketing- og kundeserviceprocesser
  • Har et bibliotek med support- og dokumentationsmateriale

CRM fuktioner til at nå jeres salgsmål


4. Pipelinestyring

Opfølgning på leads er en af de største udfordringer, som sælgere står over for i dag.

biggest challenges sales process

For at få flere kunder og opbygge stærkere relationer er det vigtigt, at jeres CRM værktøj hjælper jer med at styre jeres salgspipeline mere effektivt, hver gang I er i kontakt med en kunde. 

Det er bevist, at CRM forbedrer salget, så når I bruger et CRM system til effektiv pipelinestyring, er det en fantastisk måde at forbedre jeres salgsproces og øge jeres kundebase.

Andre vigtige CRM funktioner til salg er:

  • En struktureret salgsproces
  • Salgsforecast og rapportering
  • Salgsautomatisering og kunstig intelligens funktioner

5. Mobil CRM 

Jeres salgsteam bruger meget tid på vejene. 

Det sidste, de har ønsker sidst på dagen, er at skulle tilbage på kontoret at logge på og opdatere deres seneste aktiviteter. Det, de har brug for, er et nemt og mobilt alternativ – et system, som de kan tage med.

Et cloudbaseret CRM kan tilgås på farten, men et mobilt CRM er bedre.

Med et mobilt CRM kan jeres salgsteam:

  • Opdatere deres salgsmål og rapportere
  • Håndtere deres salgspipeline
  • Opdatere kontaktoplysninger med nøgledata

… alt sammen i realtid, lige efter et salgsmøde

Og inden for få minutter har hele virksomheden adgang til den samme opdaterede information.

SuperOffice mobile app

CRM funktioner til at leverere relevant marketingkommunikation


6. Leadhåndtering

For at kunne kommunikere med kundeemner skal I have deres grundlæggende kontaktoplysninger.

Men I har brug for mere end det for at tilbyde relevant indhold – I skal vide, hvor de arbejder (lokation), kende deres virksomhedsstørrelse, jobtitel og en lang række andre profildata.

Adgang til den slags information kræver en leadhåndteringsfunktion.

Med leadhåndtering kan I:

 7. Email marketing

Det bedste marketing ROI (73%) kommer STADIG fra en emailmarketingstrategi

Channel ROI ratings

Dette betyder, at en CRM platform bør indeholde en emailmarketing funktion for at kunne forvandle relationer til omsætning på den mest omkostningseffektive måde. Der findes ingen bedre måde at sende personlig og relevant marketingkommunikation til mange end emailmarketing.

En emailmarketing funktion vil hjælpe jer med at:

CRM funktioner til at yde bedre kundeservice


8. Sagshåndtering

Hold op med at bruge Outlook til kundeservice, tak!

I kan ikke effektivt spore emails fra kunder, det er trættende og kræver en masse manuelt arbejde og øget opmærksomhed fra kundesupportmedarbejdere og -ledere.

I stedet bør I investere i kundeservicesoftware og automatisere opgaver, såsom:

  • Bekræftelsesemails for at informere kunderne om, at I arbejder på deres sag
  • Rapporter om indkommende emails, svartid og emails sendt til kundeemner og kunder
  • Kategorisering, prioritering og tildeling af servicesager
  • Eskalering og fordeling af haste-emails til de rigtige personer uden at skulle videresende dem manuelt

9. Livechat

Ud over håndtering af kundeserviceemails er livechat en anden CRM funktion, der vil hjælpe jer med at give en bedre kundeoplevelse.

De fleste CRM systemer tilbyder livechatintegration, men se efter en livechatfunktion, der er bygget på den samme teknologi som platformen. På den måde synkroniseres alle data med det samme, hvilket hjælper hele jeres team med at holde sig opdateret omkring dialog med kunderne.

En livechatfunktion vil hjælpe jer med at:

  • Besvare spørgsmål fra kundeemner og kunder i realtid
  • Starte proaktiv interaktion med hjemmesidebesøgende på vigtige sider (dvs. jeres pris- og demosider)
  • Reducere omkostningerne til kundesupport (det er 50 % billigere end at håndtere telefonopkald)

Cost per contract diagram

Forbedring af jeres kunderelationer med CRM funtioner

Informationssiloer bliver nedbrudt, når I bruger en CRM platform på tværs af flere teams.

Men lad jer ikke snyde af avancerede funktioner - især når de fleste virksomheder ikke bruger dem.

Det er bevist, at en CRM platform hjælper virksomheder med at vokse, men kun hvis alle bruger den løbende! Når I vælger et CRM system, giver det derfor mening at fokusere på de vigtigste CRM funktioner, som I faktisk vil bruge. I vil opleve hurtigere ROI, forbedrede produktivitetsniveauer og øget omsætning og vækst.

SuperOffice CRM har alle 9 CRM funktioner, der bygger på den samme UI/CRM teknologi, som giver mulighed for hurtigere onboarding og adoption. 

Vores CRM funktioner til salgs-, marketing- og kundeserviceteams giver jeres virksomhed én fælles platform til alle jeres kundekontakter og -samtaler. Hele virksomheden er på samme side, med kunden placeret i centrum af alt, hvad I gør.

Vil du se, hvordan SuperOffice CRM kan hjælpe din virksomhed med at skabe succesfulde relationer med jeres kunder? 

Bestil en gratis demo her