Tænker du ofte over, hvordan du kan øge din kundebase?
En af de vigtigste drivkræfter i din virksomheds værdi er dine kunders værdi.
Det er meget vigtigt at analysere en kundes rentabilitet og maksimere kundens levetidsværdi – det er nemlig afgørende for enhver virksomhed.
For at øge din kundebase skal du kostant være i kontakt med potentielle og eksisterende kunder, og jo mere værdi din virksomhed kan tilbyde, jo mere sandsynligt er det, at de vil forblive loyale.
Nedenfor finder du 7 enkle måder at få flere kunder på og øge din kundebase.
1. Tilbyd et gratis nyhedsbrev
Gratis er noget, som alle har råd til - fra små- til globale enterprise virksomheder. Med e-mail-marketing kan du fra starten af informere potentielle kunder om, at du er villig til at give dem gratis information. Hvis du leverer godt indhold, vil kunderne vide mere om din virksomhed.
2. Øg din kundebase ved at bede om meninger
Før en besøgende på din hjemmeside forlader den, bør du anmode om, at de gennemfører en kort undersøgelse relateret til din virksomhed. Folk er glade for at udtrykke sig og nyder ofte at fortælle dig om deres online- og offline-oplevelser.
Du kan bruge et spørgeskema til at udføre brancheundersøgelser, forbedre kundeoplevelsen og måle kundetilfredsheden.
3. Skab og vedligehold fremragende kundesupport og -service
En kunde, der kontakter kundesupport om deres første ordre, er lige så vigtig som en kunde, der kontakter kundeservice om deres tiende ordre.
Behandl hver kunde med respekt og handl efter omstændighederne.
En glad kunde vil sandsynligvis fortælle mindst tre venner om en positiv oplevelse, og god kundeservice fører til øget salg.
Det bedste af det hele er, at du kan holde styr på tidligere kundekommunikation i et CRM.
4. Hold indholdet på din hjemmeside friskt
Friskt og informativt indhold er et af hovedelementerne, der trækker nye besøgende og potentielle kunder til. Hold dit indhold opdateret ved at udgive en blog, der fortæller om de seneste forretningsnyheder, vigtige pointer fra whitepapers og hotte emner inden for din branche.
Nyt indhold hjælper også din hjemmeside med at blive fundet i søgemaskiner.
5. Promover din virksomhed på sociale medier
Facebook-brugere har i gennemsnit 338 venner. Når du opretter nyt indhold, lancerer et nyt produkt eller kører en ny kampagne, skal du sørge for at dele dette på tværs af de sociale medier, du er aktiv på.
Der er ingen nemmere måde at øge din kundebase på end at give værdi og derefter få dine kunder til at promovere dit brand for dig.
6. Tilskynd kundehenvisninger
En anden enkel måde at øge din kundebase på er via mund-til-mund markedsføring.
Kort sagt er det en gratis form for annoncering, hvor dine kunders anbefalinger og autentiske oplevelser organisk promoverer dit brand, produkt og/eller service.
Med andre ord kan dine mest tilfredse kunder blive fortalere for dit brand.
Vores tip er at tilføje en henvisningsordning, der giver belønninger til dine kunder, der henviser nye kunder til dine produkter og tjenester. Dette gør derefter din eksisterende kunde meget mere tilbøjelig til at bringe nye potentielle kunder ind ved at sprede budskabet.
7. Eksperimenter med influencer-samarbejde
Vores sidste og syvende enkle måde at øge din kundebase på er ved hjælp af influencer- eller brancheekspertsamarbejde.
Undersøg og find ud af, hvilke personer eller eksperter inden for netop din branche der har en stærk autoritet eller følgerskare, som du mener kan skabe noget engagement.
Samarbejd derefter med dem om projekter, om at skabe indhold og få dem til at anbefale og støtte dine produkter.
Resultatet?
Du når ud til et bredere publikum og opnår en højere troværdighed blandt deres følgere.
Sådan opbygger du en solid kundebase
Marketing er kunsten at tiltrække og fastholde kunder.
Hvis du gerne vil opbygge solid kundebase for dit produkt eller din tjeneste i 2023, vil du i høj grad øge din kundebase på kort tid, hvis du tager udgangspunkt i ovenstående syv metoder.
Vil du finde ud af, hvordan SuperOffice CRM kan hjælpe dig med at øge din kundebase? Book en demo i dag.