Deltag på SuperOffice CRM-Tour: CHANGE 2024 på Islands Brygge i København! 
📅 Dato: 12. september

Forholdscirklen: SuperOffices innovative tilgang til kunderejsen

Forholdscirklen: SuperOffices innovative tilgang til kunderejsen

Kunderejsen blev skab i 1985.

For næsten 40 år siden!

Og selvom vi elsker konceptet om at kortlægge hver del af kundeoplevelsen - fra det indledende behov frem til problemløsning - så ønskede vi også at finde en måde at opbygge den på.

Noget, der repræsenterer vores kerneværdier og noget vi kunne eje, samtidigt med at vi viser respekt for den oprindelige kunderejse.

Vi har fundet det - og vi håber du kan lide det.

Vi kalder det forholdscirklen.

Lad os tage et kig på, hvad forholdscirklen er, hvorfor den er vigtig og hvordan du kan bruge den til at reducere afgang, forøge CLV og forbedre kundetilfredshed.

Hvad er forholdscirklen?

Forholdscirklen er vores udlægning af kunderejsen.

Vi har udviklet den, fordi forhold er vigtige for virksomheder, og markedsføring på tværs af kunderejsen af afgørende for virksomhedssucces

Brug af markedsføring til at bygge broer mellem salg og kundeservice på tværs af cirklen giver virksomheder utrolige muligheder for at styrke kundeforhold.

Introducerer de syv trin i forholdscirklen

Hver kunde har syv nøglefaser i deres forhold med din virksomhed:

  1. Forskning
  2. Opmærksomhed
  3. Evaluering
  4. Køb
  5. Fastholdelse
  6. Udvidelse
  7. Fortalerskab

For at hjælpe dig i gang med din forholdscirkel kan vi tage et kig på, hvad der sker i hver fase, kundens og virksomhedens motivationer i hver fase, og hvordan du kan påvirke det.

1. Forskning

I forskningsfasen begynder dine potentielle kunder at tænke på, hvordan de kan løse deres virksomheders problemer.

De er ikke klar til at købe - faktisk ved de måske slet ikke, hvad de skal købe eller holde øje med - men de vil gerne have fundet en måde at løse deres problemer på.

Som virksomhed skal du være i stand til at opfange denne tidlige intention og positionere dig selv som ekspertrådgiver for at give prospektet tillid til dig.

Brug af værktøjer som SuperOffices formularer kan du omdanne din hjemmeside til én stor lead-magnet, der opfanger oplysningerne om personer, der er i forskningstilstand, som ønsker at lære mere.

2. Opmærksomhed 

Efter de er kommet gennem forskningsfasen bør de være i "Opmærksom på brands"-fasen - her bliver de bekendte med brands, der tilbyder en potentiel løsning på deres problem.

Som virksomhed er dit job at få dem hen og være "Mest opmærksom" og hjælpe dem med at lære dit brand at kende særlig godt.

En af de bedste måde at gøre dette på er gennem e-mailmarkedsføring, primært automatiserede e-mailsekvenser, der er skræddersyet til den slags problemer dine kunder ønsker at løse.

SuperOffices e-mailmarkedsførings-editor hjælper dig med at skabe, planlægge og spore personligt tilpassede e-mailsekvenser, der bruger AI til at lave billeder, foreslå overskrifter og endda justere tonelejet.

3. Evaluering

Det er her dit lead går fra at have generel interesse til at tænke mere på dit specifikke produkt, hvor de ser på alt fra prissætning og funktioner til online anmeldelser og sammenligninger.

Som virksomhed bliver disse leads mere værdifulde i takt med at intentionen er gået fra baggrundsundersøgelser til at blive mere opmærksomme til at tænke mere alvorligt på dit produkt som en løsning.

Et værktøj som SuperOffice tilbyder, der kan hjælpe med dette er vores ‘hvis det, så det’ automatiseringsfunktion.

Du kan bruge det til at spore klik på links fra individuelle leads, og udløse levering af særligt specifikt og informativt indhold, der kommer deres behov i forkøbet og omdanner dem til prospekter.

4. Køb 

Nu har dit prospekt bevæget sig gennem forsknings-, opmærksomheds-, evaluerings- og købsfaserne og er klar til at købe.

De ønsker at tale med en sælger og få bekræftelse på, at al deres forskning frem til nu har være det værd, og at de træffer den rette beslutning om at investere i dit produkt.

Dit markedsføringshold kan spille en enormt stor rolle her, ved at give mulighed for salgsfremmende indhold og dokumentation, som sælgerholdet kan bruge til at påvirke prospektet.

Brug af SuperOffice gør det nemmere end nogensinde før for sælgerholdet at fremhæve disse dokumenter, med vores dokumentintegreringsteknologi, der hjælper med at lagre og omdele denne kollaterale.

5. Fastholdelse 

Kunden har valgt dit produkt til at løse sit problem, og har brug for at det skaber værdi.

Som virksomhed skal du gøre alt hvad du kan for at fastholde denne kunde - og den indtægt de medfører - ved at hjælpe kunden med at få dit produkt til at skabe værdi.

Dette kan inkludere onboarding-vejledninger, hjælpecenterartikler, træningsvideoer og alt hvad der ellers skal til for at give dine kunder den bedste chance for at får værdi ud af dit produkt.

Ved at bruge SuperOffice kan dine markedsførings- og servicehold arbejde på at skabe oplevelser der er 'de bedste i sin kategori' ved at bruge kundeportalen, vidensbasen og live chat-funktioner.

6. Udvidelse 

Når de kunde når udvidelsesfasen i forholdscirklen har de allerede fået stor værdi ud af dit produkt eller tjeneste, og de vil nu have mere.

Som virksomhed skal du udnytte dine kunderse oplevelse frem til nu ved at præsentere dem for relevante og rettidige mer- og tværsalgsmuligheder.

Disse udvidelsesmuligheder kan være i form af mersalg - som at flytte kunden til en ny priskategori i dit SaaS-produkt - eller tværsælge nye produkter til dem.

En måde at opnå dette med SuperOffice er at bruge vores avancerede dataanalyseværktøjer, oversigter og rapporter til at hjælpe dig med at identificere nøglesegmenter at målrette dig.

7. Fortalerskab

Fortalere kan blive til ambassadører for dit brand og begynde markedsføring via omtale gennem deres netværk på dine vegne.

Men denne vækstmotor kan drives på forskellige måder, og en af de nemmeste for markedsføringsfolk at tage hul på er at integrere fortalere i deres indhold.

Dit markedsføringshold kan bruge SuperOffice til at skabe målrettede mailkampagner, der inviterer dine kunder til at deltage i eller omdele nyt indhold til leads og lukke din cirkel.

Selvfølgelig er det givet, at det kun er muligt at administrere alle syv trin i forholdscirklen, hvis man har de rette værktøjer.

Så overvej en CRM, der kan hjælpe dine markedsføringshold med at styrke forholdene i hele forholdscirklen.

Sådan kan en CRM hjælpe markedsføring med at administrere forholdscirklen

Opbygning af denne vækstmotor kræver at dine markedsførings-, salgs-, og servicehold går efter et fælles mål.

For at gøre dette med succes skal du have en central kilde til sandhed hvad angår kundedata og kommunikation.

En forenet CRM-platform som SuperOffice hjælper med at bygge bro mellem markedsføring, salg og service for at skabe en 360° oversigt over kunderne i hele forholdscirklen.

SuperOffice byder på flere funktioner, der hjælper dig med at opbygge mere profitable kundeforhold, herunder:

  • Forbedret filtrering og segmentering til at målrette sig specifikke typer kunder
  • Avancerede muligheder for markedsføring og personlig tilpasning til at skræddersy hver besked
  • Opbyg forhold på tværs af flere kontaktpunkter som chat, e-mail og portaler
  • Nem automatisering til at levere beskeder, nøjagtigt når kunderne har brug for dem
  • Og meget, meget mere...

Klar til at omdanne dit markedsføringshold fra at være lead-generatorer til at opbygge forhold?

Book en demo på SuperOffice i dag og lær hvordan dit markedsføringshold kan trives side om side med dine salgs- og servicehold, for at opbygge profitable forhold ved brug af en CRM-platform.