Denne Erklæring om beskyttelse af personoplysninger blev publiceret den 01.05.2023. Du kan se tidligere versioner her.
Hos SuperOffice er vi stærkt engagerede i at beskytte og respektere dine persondata i overensstemmelse med EU's Databeskyttelsesforordning (GDPR) 2016/679, dateret 27. april 2016. Denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger forklarer, hvornår og hvorfor vi indsamler personoplysninger, hvordan vi bruger dem, og under hvilke omstændigheder vi kan videregive dem til andre, og hvordan vi holder dem sikre. Denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger gælder brugen af vores produkter samt vores aktiviteter i forbindelse med salg, markedsføring og opfyldelse af kundekontrakter. Den gælder også for enkeltpersoner, der søger job hos SuperOffice.
Hvem er vi?
SuperOffice AS udvikler og leverer CRM-software (Customer Relationship Management), der understøtter vores kunders processer inden for markedsføring, salg og kundeservice. Virksomhedens hovedsæde ligger i Oslo, Norge, og vores datterselskaber ligger i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland, Tyskland og Litauen. Hovedsædets registrerede adresse er Wergelandsveien 27, 0167 Oslo, Norge. SuperOffice AS er dataansvarlig, og vores Data Protection Officer (DPO) kan kontaktes via e-mail: privacy@superoffice.com.
Hvornår indsamler og behandler vi personoplysninger om dig?
- Når du bruger vores produkter, og du angiver personoplysninger i produkterne.
- Når du interagerer med os personligt, via korrespondance, telefon, sociale medier eller vores hjemmesider. Dette omfatter også, når du interagerer med os som repræsentant for en virksomhed, f.eks. hvis du indgår en kontrakt med os, kontakter os for at support eller har spørgsmål. Bemærk, at vi ikke overfører personoplysninger fra sociale medier eller behandler personoplysningerne på anden måde uden for den sociale medieplatform.
- Når vi indsamler personoplysninger fra andre kilder, f.eks. tredjeparts dataindsamlere, SuperOffice-markedsføringspartnere, offentlige kilder eller sociale netværk. Vi anvender kun disse oplysninger, hvis du har givet dit samtykke til at dele dine personoplysninger med andre.
- Vi kan indsamle personoplysninger, hvis de anses for at være af legitim interesse, og hvis denne interesse ikke tilsidesættes af dine interesser i forbindelse med personoplysninger. Før der indsamles data, sørger vi for at foretage en evaluering, som sikrer, at der er gensidig interesse mellem dig og SuperOffice.
Hvorfor indsamler og bruger vi personoplysninger?
Vi indsamler og anvender dine personoplysninger til at foretage direkte salg, direkte markedsføring og kundeservice. Vi indsamler også oplysninger om leverandører, partnere og personer, der søger job eller arbejder i vores virksomhed.
Vi kan bruge dine oplysninger til:
- Sende markedsføringsmateriale, du har anmodet om. Dette kan indeholde oplysninger om vores produkter og tjenesteydelser, arrangementer, aktiviteter og kampagner fra vores tilknyttede partneres produkter og tjenesteydelser. Denne kommunikation er abonnementsbaseret og kræver dit samtykke.
- Som standard modtager kunderne SuperOffice abonnementer, men kan fravælge dette når som helst.
- Sende oplysninger om produkter og tjenester, som du har købt hos os.
- Foretage direkte salgsaktiviteter i tilfælde, hvor der er fastslået lovlig og gensidig interesse.
- Give dig indhold og detaljer om tid og sted for et webinar eller arrangement, som du har tilmeldt dig til.
- Svare på en "Kontakt mig"-formular eller andre webformularer, som du har udfyldt på SuperOffice websites (f.eks. for at downloade et whitepaper). Når du har udfyldt og indsendt en formular, vil vi følge dine aktiviteter på vores hjemmeside med det formål at kunne kontakte dig.
- Følge op på indkommende anmodninger (kundesupport, e-mails, chat eller telefonopkald).
- Give dig adgang og tjenesteydelser i forbindelse med en Free Trial til SuperOffice CRM.
- Give adgang til vores kundesupportportal og SuperOffice Community-hjemmeside.
- Opfylde kontraktlige forpligtelser som f.eks. ordrebekræftelse, licensoplysninger, fakturaer, påmindelser og lignende. Kontrakten kan være med SuperOffice direkte eller med en SuperOffice-partner. Hvis kontrakten indgås med SuperOffice, kan kontrakten indgås digitalt for en mere effektiv kontrakt og kundehåndtering, herunder opfyldelse af lovgivningsmæssige krav.
- Give dig meddelelse om eventuelle forstyrrelser i vores tjenester (systemmeddelelser).
- Kontakte dig for at gennemføre spørgeskemaundersøgelser om vores produkter og tjenester.
- Rekruttering og behandling af jobansøgninger.
Vores retsgrundlag for indsamling af personoplysninger
Indsamling af personoplysninger på grundlag af samtykke
Indsamling af personoplysninger på grundlag af samtykke fra den registrerede vil blive foretaget ved hjælp af "samtykkeerklæringer", som vil lagre dokumentation i forbindelse med det samtykke, der gives af den enkelte. Individuelle tilladelser vil altid blive lagret og dokumenteret i vores systemer. Vi kan sende digital markedsføring til personer, der har givet samtykke til det, f.eks. markedsføring via e-mail.
Indsamling af personoplysninger på grundlag af kontrakter
Vi bruger personoplysninger til at opfylde vores forpligtelser i forbindelse med kontrakter og aftaler med kunder, partnere og leverandører.
Indsamling af personoplysninger på grundlag af legitim interesse
Vi kan anvende dine personoplysninger, hvis dette anses for at være af legitim interesse, og hvis den registreredes interesser i forbindelse med personoplysninger ikke tilsidesætter denne interesse. For at skabe retsgrundlag for dataindsamling har der normalt været foretaget en vurdering, hvor der er fundet en gensidig interesse mellem SuperOffice og den enkelte person. Dette retsgrundlag er primært relateret til vores salgs- og markedsføringsformål, og vi kan sende oplysninger om produkter og tjenester til vores kunder baseret på legitim interesse. Vi vil altid informere enkeltpersoner om deres ret til privatlivets fred og formålet med indsamling af personoplysninger.
Hvilke type personoplysninger bliver indsamlet?
Vi indsamler navn, titel, telefonnummer og e-mailadresse i tillæg til din virksomheds navn og kontaktoplysninger. Hvis du er repræsentant for din virksomhed, behandler vi dine personlige kontaktoplysninger i forbindelse med virksomheden. Når du indgår en kontrakt med os, kan underskriften foretages elektronisk, som inkluderer behandling af dine personlige oplysninger. Vi kan også indsamle feedback, kommentarer og spørgsmål, som vi modtager fra dig i kommunikation vedrørende tjenester samt aktiviteter som f.eks. møder, telefonopkald, dokumenter og e-mails. Fra vores hjemmesider kan vi indsamle IP-adresse og handlinger foretaget på webstedet.
Hvis du uploader fotos eller videoer, tilføjer opslag, kommentarer eller lignende på vores Community-kundeportal, kan informationen læses af alle med adgang til et Community-kundeportalen og anvendes til formål som SuperOffice eller du selv ikke har kontrol over. Derfor er SuperOffice ikke ansvarlig for information, som du indsender til Community-kundeportalen.
Hvis du søger et job hos SuperOffice, indsamler vi de oplysninger, du afgiver i forbindelse med ansøgningen.
SuperOffice indsamler eller behandler ingen særlige kategorier af personoplysninger, f.eks. offentlige, entydige identifikatorer eller følsomme personoplysninger.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi opbevarer personoplysninger så længe, som det er nødvendigt til opfyldelse af formålet, hvortil personoplysningerne blev indsamlet. Vi tager også hensyn til vores behov for at kunne besvare dine spørgsmål og anmodninger eller løse eventuelle problemer, overholde juridiske krav i henhold til gældende lov, varetage eventuelle juridiske krav eller klager samt som sikkerhedsforanstaltninger.
Det betyder, at vi kan beholde dine personoplysninger i en rimelig periode efter din sidste interaktion med os. Når de personoplysninger, vi har indsamlet, ikke længere er nødvendige, sletter vi dem på en sikker måde. Vi kan behandle data til statistiske formål, men i disse tilfælde vil dataene blive anonymiseret.
Dine rettigheder til dine personoplysninger
Du har følgende rettigheder med hensyn til dine personoplysninger:
- Ret til at anmode om en kopi af dine personoplysninger, som SuperOffice har om dig.
- Ret til at anmode om, at SuperOffice korrigerer dine personoplysninger, hvis de er forkerte eller forældede.
- Hvis du er kunde eller partner, og du har registreret en profil på vores hjemmeside, kan du opdatere din brugerprofil ved at logge på Community og vælge "Rediger profil".
- Hvis du er kunde og bruger SuperOffice CRM Online, kan du opdatere din brugerprofil i SuperOffice ved at logge på SuperOffice og vælge "Vis mine kontaktoplysninger" for at redigere dine oplysninger.
- Ret til at anmode om, at dine personoplysninger slettes, når det ikke længere er nødvendigt for SuperOffice at beholde sådanne oplysninger.
- Ret til at tilbagekalde et samtykke til behandling af personoplysninger til enhver tid. For eksempel dit samtykke til at modtage elektronisk markedsføringsmateriale:
- Hvis du vil tilbagekalde dit samtykke til elektronisk markedsføring, bedes du benytte linket til administration af dine abonnementer, som indgår i vores kommunikation. Bemærk venligst, at du stadig kan modtage systemmeddelelser og administrative meddelelser fra SuperOffice, f.eks. ordrebekræftelser, systemmeddelelser og meddelelser om dine kontoaktiviteter.
- Ret til at anmode om, at SuperOffice forsyner dig med dine personoplysninger og, hvis det er muligt at videregive disse oplysninger direkte (i et transportabelt format) til en anden dataansvarlig, når behandlingen er baseret på samtykke eller en kontrakt.
- Ret til at anmode om begrænsning af yderligere databehandling, hvis der foreligger en tvist vedrørende nøjagtigheden eller behandlingen af dine personoplysninger.
- Ret til at modsætte sig behandling af personoplysninger, hvis databehandlingen har været baseret på legitim interesse og/eller direkte markedsføring.
Eventuelle forespørgsler om dine rettigheder i forbindelse med personoplysninger skal sendes til privacy@superoffice.com
Brug af cookies
Vi bruger cookies til indsamling af oplysninger, når du navigerer på virksomhedens hjemmesider. Navigationsoplysninger om hjemmesider indeholder standardoplysninger fra din webbrowser, for eksempel browsertype og browsersprog, din IP-adresse (Internet Protocol) og de handlinger, du foretager på virksomhedens hjemmesider, for eksempel viste hjemmesider og klikkede links.
Disse oplysninger bruges til at få hjemmesiderne til at fungere mere effektivt, til at levere forretnings- og markedsføringsinformation til hjemmesidens ejere af ejendommen og til at indsamle personoplysninger som f.eks. browsertype og operativsystem, henvisende side, rute gennem webstedet, domæne for ISP m.m. for at kunne forstå, hvordan besøgende bruger en hjemmeside. Cookies og lignende teknologier hjælper os med at skræddersy vores websted efter dine personlige behov samt registrere og forhindre sikkerhedstrusler og misbrug. Anvendelse af cookies i sig selv identificerer dig ikke personligt.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til brug af cookies på vores hjemmesider tilbage, kan du deaktivere dem i din webbrowser.
Sporing: For at tilbyde en bedre kundeoplevelse til besøgende på vores hjemmesider, bruger SuperOffice en række markedsføringsværktøjer. De giver os mulighed for at analysere aggregerede data, såsom besøgendes adfærd eller klik, for at afgøre, hvilke sider der give de bedste handlinger. SuperOffice bruger imidlertid ikke dine personligt identificerbare oplysninger ved anvendelsen af disse markedsføringsværktøjer. Vi bruger Google Analytics som tredjeparts tjenesteudbyder: Politik om beskyttelse af personlige oplysninger.
Remarketing: SuperOffice bruger sporingscookies med henblik på remarketing og konverteringspixels fra Google, LinkedIn og Facebook for at præsentere dig for særtilbud på vores produkter eller tjenester via Googles indholdsnetværk og via sociale netværk. Det kan resultere i, at du ser en annonce for et af vores produkter eller tjenester, efter du har besøgt vores hjemmeside. Derudover opretter SuperOffice også brugerdefinerede målgrupper baseret på e-mails med abonnenter og kunder for at kunne præsentere særtilbud på vores produkter og tjenester via sociale medier og Googles indholdsnetværk. SuperOffice bruger imidlertid ikke dine personligt identificerbare oplysninger ved anvendelsen af disse remarketing-ydelser, ud over præsentation af særtilbud fra os. Når du bruger Remarketing, kan visse personlige oplysninger til identificering af brugeren, såsom navn, e-mail og/eller telefonnummer, overføres til udbyderen af reklamen eller et socialt medie netværk (f. eks. Facebook). SuperOffice bruger retargeting til både at fjerne individuelle personer fra retargeting (såsom eksisterende brugere af SuperOffice) og til at medtage individuelle personer (såsom potentielle nye brugere af SuperOffice).
Vi bruger følgende tredjeparts tjenesteudbydere til remarketing (Se mere nedenfor under "Brug af underleverandører"):
Facebook: Afmeld Facebook remarketing her
Google: Afmeld Google remarketing her
LinkedIn: Afmeld LinkedIn remarketing her
I nogle tilfælde anonymiserer vi data mellem SuperOffice og førnævnte tjenester med hashing for at beskytte din sikkerhed.
Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du administrerer cookies i din browser her : http://www.aboutcookies.org.uk/managing-cookies
Deler vi dine data med nogen?
Vi hverken deler, sælger, udlejer eller udveksler dine oplysninger med tredjeparter uden dit samtykke, bortset fra hvad der er beskrevet nedenfor:
Tredjeparts tjenesteudbydere, som arbejder på vores vegne:
Vi kan videregive dine oplysninger til vores distributører, agenter, underleverandører og andre tilknyttede organisationer med henblik på, at de yder tjenester til dig på vores vegne.
Tredjeparts produktudbydere, vi samarbejder med:
Vi arbejder tæt sammen med forskellige tredjeparts produktudbydere for at kunne give dig en række produkter og tjenester, der er designet til at opfylde dine behov i forbindelse med CRM (f.eks. apps, som er tilgængelige i vores App Store). Når du spørger om eller køber et eller flere af disse produkter, vil den relevante tredjeparts produktudbyder bruge dine oplysninger til at give dig information og opfylde deres forpligtelser, der måtte stamme fra kontrakter, du har indgået med dem. I nogle tilfælde vil vores tredjeparts produktudbydere handle som dataansvarlige for dine oplysninger, og derfor anbefaler vi, at du læser deres politik om personoplysninger og underskriver en databehandleraftale. Disse tredjeparts produktudbydere deler dine oplysninger med os, hvorefter vi vil bruge dem i overensstemmelse med denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger.
Hvis krævet af lovgivningen:
Vi kan videregive dine personoplysninger, hvis det kræves af lovgivningen, eller hvis vi som virksomhed har rimelig grund til at mene, at videregivelse er nødvendig for at beskytte vores virksomheds rettigheder og/eller at overholde en retslig behandling, en retskendelse eller en retslig procedure. Vi vil dog gøre, hvad vi kan for at sikre, at dine rettigheder i forbindelse med personoplysninger fortsat beskyttes.
Brug af underleverandører (behandlere og underbehandlere)
Vi kan benytte underleverandører til at behandle personoplysninger på vegne af os. Vi er ansvarlige for, at de forpligter sig til at overholde denne politik om personoplysninger og gældende databeskyttelseslovgivning ved at underskrive en databehandleraftale.
Hvis underleverandøren behandler personoplysninger uden for EU/EØS-området, skal en sådan behandling være i overensstemmelse med EU's Privacy Shield Framework, EU's standardkontraktbestemmelser for overførsel til tredjelande eller et andet særligt angivet lovligt grundlag for overførsel af personoplysninger til et tredjeland.
Hvis der indgås aftale med en ny underleverandør, eller foretages ændringer af underleverandører i forbindelse med vores CRM Online-tjeneste, vil kunderne blive orienteret i overensstemmelse med vores servicevilkår. En fortegnelse over godkendte underbehandlere, som indgår i vores databehandleraftale, er tilgængelig i Sikkerhedscenteret.
Facebook: Afmeld Facebook remarketing her
Google: Afmeld Google remarketing her
LinkedIn: Afmeld LinkedIn remarketing her
I nogle tilfælde anonymiserer vi data mellem SuperOffice og førnævnte tjenester med hashing for at beskytte din sikkerhed.
Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du administrerer cookies i din browser her: http://www.aboutcookies.org.uk/managing-cookies
Ændringer af denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger
SuperOffice forbeholder sig ret til at ændre denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger til enhver tid. Den gældende version vil altid være at finde på vores hjemmesider. Vi opfordrer dig til at kontrollere denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger regelmæssigt for at sikre, at du er tilfreds med eventuelle ændringer.
Hvis vi foretager ændringer, der væsentligt ændrer vores praksis i forbindelse med personoplysninger, orienterer vi dig via e-mail eller slår en meddelelse op på vores hjemmesider, før ændringen træder i kraft.
Din ret til at indgive klage til en tilsynsmyndighed
Hvis du er utilfreds med den måde, hvorpå dine personoplysninger bliver behandlet, kan du i første omgang kontakte privacy@superoffice.com.
Hvis du fortsat er utilfreds, har du ret til at henvende dig direkte til din nationale tilsynsmyndighed med henblik på en afgørelse. Tilsynsmyndighederne kan kontaktes for:
- Norge:
Datatilsynet
www.datatilsynet.no
- Sverige:
Datainspektionen
www.datainspektionen.se - Danmark:
Datatilsynet
www.datatilsynet.dk - Tyskland:
Hver tysk delstat har en datatilsynsmyndighed, som er ansvarlig for håndhævelse af databeskyttelseslovgivning og har retskompetence med hensyn til dataansvarlige, som er etableret i den pågældende delstat. - Holland:
Autoriteit Persoonsgegevens
autoriteitpersoonsgegevens.nl - Storbritannien:
Information Commissioner’s Office (ICO)
ico.org.uk - Schweiz:
Federal Data Protection and Information Commissioner (FDPIC)
- Litauen:
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija in Lithuanian
ada.lt